saglikli beslenme

Antalya’nın en iyi restoran lokasyonlarından biri olan Antalya Balıkevi olarak bugün sağlıklı beslenmek adına neler yapabilirsiniz ve hangi altın kuralları uygulamanız gerekir bunlardan bahsedeceğiz.

Kalem ve kâğıdınız hazırsa başlayalım!

Birçok insan sağlıklı beslenmeyi fiziksel açıdan düşünür. Sağlıklı beslenme, sağlığınızı korumak, iyi hissetmek ve gereken enerjiye sahip olmak için ihtiyacınız olan besinleri almak adına sağlıklı yiyecekler yemek anlamına gelir. Bu besinler arasında protein, karbonhidratlar, yağ, su, vitaminler ve mineraller bulunur.

Sağlıklı beslenme, yaşamımızdaki yararlı yiyeceklere yaklaşımımızın genel ve ilk yoludur. Sağlıklı ve dengeli beslenme gıda ile pozitif bir ilişkiye sahip olmak, yemeğinizin tadını çıkarmak ve yemek yedikten sonra suçluluk veya utanç duymadan rahat bir şekilde tatmin hissetmeyi içermektedir. Hem sağlıklı hem de lezzet dolu bir deneyim için Balık Köftesi yazımıza göz atabilirsiniz.

Beslenme herkes için önemlidir. Fiziksel olarak aktif olmak ve sağlıklı bir kiloyu korumakla birleştirildiğinde, iyi yemek vücudunuzun güçlü ve sağlıklı kalmasına yardımcı olmak için mükemmel bir yoldur. Yediğiniz şey bağışıklık sisteminizi, ruh halinizi ve enerji seviyenizi etkileyebilir. Yeterli sebze ve meyve almaya, tam tahılları seçmeye, içme suyuna veya düzenli olarak balık yemeye çalışmalısınız.

Günün en önemli öğünü: Kahvaltı

Dengeli bir kahvaltı yapın

Kahvaltı günün en önemli öğünüdür. Sağlıklı bir kahvaltı, metabolizmayı başlatmak, bilişsel işlevi iyileştirmek ve gün boyunca daha iyi yiyecek seçimleri yapmanıza yardımcı olmak için kesinlikle çok önemlidir. Lif bakımından zengin, yağ, şeker ve tuz bakımından düşük sağlıklı bir kahvaltı, dengeli beslenmenin bir parçasını oluşturmakta ve iyi bir sağlık için ihtiyacınız olan besinleri almanıza yardımcı olmaktadır. Günlük yemeniz gereken yemek, protein, sağlıklı yağ ve bazı karmaşık karbonhidratları içermelidir.

Kepekli tahıllara geçin

Karbonhidratlar söz konusu olduğunda, tam tahıllı gıdalar her zaman daha iyidir. Tam buğday, kahverengi pirinç ve yulaf ezmesi vb. ürünler daha fazla besin ve lif içerir. Bu karbonhidratlar sizin için daha sağlıklıdır (daha yüksek lif alımı, diyabet ve kalp hastalığı riskinin azalmasıyla bağlantılıdır). Aynı zamanda bu karbonhidratlar sizin daha uzun süre tok hissetmenize yardımcı olurlar. Antalya’nın en iyi restoranlarından olan Antalya Balıkevi olarak, sağlıklı beslenmek için sağlıksız karbonhidratlar yerine sağlıklı karbonhidrat olan tam tahıllıları tercih etmenizi öneririz.

Tabağınızı sebzelerle doldurun

Sağlıklı bir tabak hazırlamak için, öncelikle tabağınızın yarısını sebzelerle doldurun. Brokoli, yeşil fasulye, Brüksel lahanası, kabak ve enginar gibi “sağlıklı” sebzeleri seçin. Tabağınızın boş kalan diğer tarafına, baklagiller kullanarak yaptığınız hafif yemeklerden koyabilir ve diğer porsiyonlara sağlıklı, yağsız protein yerleştirebilirsiniz. Protein olarak balık en iyi tercihlerden bir tanesi olacaktır.

Protein kaynağı baklagillerden yemeniz gerekenler;

Yeşil fasulye

Yeşil fasulye, bazı bölgelerde çalı fasulyesi olarak adlandırılmaktadır. Bu fasulye türünü pek çok ülkenin mutfağında görebilmekteyiz. İçerisinde yer alan vitaminlerin insan sağlığı için oldukça önemli olduğunu da bilmeli ve tüketmelisiniz.

Barbunya

Barbunya, lif, çeşitli vitamin ve minerallerle yüklü bir sebze çeşididir. Çiğ olduklarında toksik durumda bulundukları için onları doğru pişirdiğinizden emin olun.

Mercimek

Lif bakımından zengin olan mercimek bir başka popüler baklagildir. En iyi bitki bazlı protein kaynakları arasındadır.

Fıstık

Yer fıstığı inanılmaz derecede lezzetli, besin ve antioksidan bakımından yüksektir. Yapılan araştırmalar fıstıkların kilo vermenize yardımcı olabileceğini gösteriyor. Bununla birlikte, kalorisi az ve tüketilmesi kolay olduğu için fıstık ezmesini rahatça tüketebilirsiniz.

Vitamin kaynağı sebzelerden tüketmeniz gerekenler;

Biber

Doğada biber; kırmızı, sarı ve yeşil dahil olmak üzere çeşitli renklerde bulunmaktadır. Çıtır ve tatlı olmalarının yanında ayrıca büyük bir antioksidan ve C vitamini kaynağıdır.

Brokoli

Brokoli hem çiğ hem de pişmiş harika tadı olan turpgillerden bir sebzedir. Mükemmel bir lif, C ve K vitaminleri kaynağıdır ve diğer sebzelere kıyasla yüksek miktarda protein içermektedir.

Salatalık

Salatalık dünyanın en popüler sebzelerinden biridir. Çoğunlukla sudan oluşan bu sebze, karbonhidrat ve kalorileri açısından oldukça düşük değerlere sahiptir. Bununla birlikte, K vitamini de dahil olmak üzere pek çok miktarda önemli besin değeri içermektedir.  Antalya’nın en iyi restoranlarından Antalya Balıkevi olarak tavsiyemiz salatalığı sağlığınız açısından sıklıkla tüketmeniz yönündedir.

Soğan

Soğan çok güçlü ve keskin bir tada sahiptir. Birçok tarifte lezzetli tadı ile sıklıkla kullanılmaktadır. Yapılan araştırmalarda, soğanın diğer sebze çeşitleri gibi insan sağlığına faydaları olduğu tespit edilmiştir.

Domates

Domatesler aslında bir meyve olmasına rağmen genellikle sebze olarak kategorize edilmektedir. Lezzetli, potasyum ve C vitamini gibi besinlere sahip değerli yiyeceklerden biridir.

Daha sağlıklı sebzeler

Çoğu sebze çok sağlıklıdır. Bunların dışında enginar, Brüksel lahanası, lahana, kereviz, patlıcan, pırasa, marul, mantar, turp, kabak, İsviçre pazı, şalgam ve kabak günlük hayatımızda muhakkak kullanmamız gereken sebzelerdir.

Sağlığınız için mutlaka tüketmeniz gereken balıklar;

levrek ızgara

Yağlı balıklar dahil olmak üzere daha fazla balık yiyin!

Balık iyi bir protein kaynağıdır ve birçok vitamin ve mineral içermektedir. En az 1 porsiyon yağlı balık dahil olmak üzere haftada 2 porsiyon balık yemeyi hedeflemelisiniz. Yağlı balıklar, kalp hastalığını önlemeye yardımcı olabilecek omega-3 yağları bakımından yüksektir.

Yağlı balıklar uzun zincirli omega-3 yağ asitleri içerir. Uzun zincirli omega-3 kalp hastalığını önlemeye yardımcı olur. Aynı zamanda hamile veya emziren kadınların tüketmesi gereken en temel besin kaynağıdır. Uzun zincirli Omega-3 bir bebeğin sinir sisteminin gelişmesine katkıda bulunur. Yağlı balıklar, uzun zincirli omega-3’ün en zengin kaynağıdır. Bazı beyaz balıklar ve kabuklu deniz ürünleri de uzun zincirli omega-3 içerir; ancak yağlı balık kadar değildir.

Mutlaka yemeniz gereken balıklar:

Somon

Somon, protein ve omega-3 yağ asitleri de dahil olmak üzere yüksek miktarda besin maddesi nedeniyle, inanılmaz derecede popüler olan yağlı bir balık türüdür. Ayrıca insan sağlığı için çok önemli olan D vitaminini içermektedir. Antalya’nın en iyi restoran mekanlarından bir tanesi olan Antalya Balıkevi olarak bizler de sıklıkla somon üzerine tarifler hazırlamaktayız. Somon, Levrek, Mezgit, Palamut gibi balıkların kılçıklarından ayrılması ile elde edilen Balık Köftesi, sağlıklı alternatif olarak yemek tarifi defterlerinizin vazgeçilmezi olacak.

Sardalya

Sardalya, yiyebileceğiniz en besleyici gıdalar arasında yer alan küçük, yağlı balıklardır. Vücudunuzun ihtiyaç duyduğu büyük miktarda besin maddesini içermektedir.

Karides

Karides, yengeç ve ıstakozla ilgili bir kabuklu türüdür. Yağ ve kalorisi düşük, protein oranı yüksektir. Ayrıca selenyum ve B12 vitamini de dahil olmak üzere çeşitli diğer besin kaynakları ile doludur.

Ton balığı

Ton balığı Batı ülkelerinde çok popülerdir ve protein bakımından yüksek, yağ ve kalorisi ise oldukça düşüktür. Sağlıklı beslenmek adına daha fazla protein alması gereken ancak kalorileri düşük tutan insanlar için mükemmeldir.

Doymuş yağlardan uzak durun

Günlük hayatınızda sağlıklı yağlara yer vermelisiniz. Ancak yediğiniz yağ miktarına ve türüne dikkat etmeye de özen göstermelisiniz. İki ana yağ türü vardır: doymuş yağ ve doymamış yağ. Fazla doymuş yağ, kandaki kolesterol miktarını yükseltebilir, bu da kalp hastalığı geliştirme riskinizi artırır.

Ortalama olarak, erkekler günde 30 g’dan fazla doymuş yağ tüketmemelidir. Kadınlarda ise günde ortalama 20 g’dan fazla doymuş yağ tüketilmemesi gerekir. Diğer taraftan 11 yaşın altındaki çocukların da yetişkinlerden daha fazla doymuş yağ tüketmemesi gereklidir.

Doymuş yağ, birçok gıdada bulunmaktadır. Gün içerisinde doymuş yağ alımınızı azaltmaya çalışın ve bunun yerine bitkisel yağlar, yağlı balıklar ve avokado gibi doymamış yağ içeren yiyecekleri seçmeye özen gösterin.

Tüketebileceğiniz sağlıklı yağlar;

Hindistan cevizi yağı

Uzmanlar Hindistan cevizi yağının, Alzheimer hastalığına yardımcı olduğu ve karın yağlarını eritmede destek sağladığını belirtmektedirler.

Sızma zeytinyağı

Sızma zeytinyağı, bulabileceğiniz en sağlıklı bitkisel yağlardan biridir. Kalp için sağlıklı doymamış yağlar içerir ve güçlü sağlık yararları olan antioksidanlar açısından çok yüksek değerlere sahiptir.

Sağlıklı beslenmek demek aynı zamanda bağışıklık sistemini güçlendirmek demektir. Bugün, günlük yaşamınızı daha aktif ve enerji dolu geçirmek için Antalya’nın en iyi restoranı Antalya Balıkevi olarak sizlere aktardığımız altın kuralları uygulamayı unutmayın!

Sağlıkla kalın.

Yorum Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir