okul-atistirmalikleri2

Çocuklarınız okuldan gelip yiyecek bir şeyler aramak için mutfağa mı gidiyor?

Okuldaki öğle yemeği ile evdeki akşam yemeği arasındaki gecikme, çocuklara bir ömür gibi gelebilir. Okulla ve öğrenmeyle geçen uzun bir günün ardından çocuklar eve döndüklerinde acıkır ve huysuzlanırlar.  Bu nedenle, okul sonrası çocuklar için hazırlanan sağlıklı atıştırmalıklar, birçok evde geleneksel bir klasik haline gelmiştir.

Çocuklar büyüdükçe daha az ara öğünlere ihtiyaç duyarlar. Ancak çoğunun okuldan sonra acıkması şaşırtıcı değildir. Pek çok çocuk öğle yemeğini erken saatlerde (11.30 veya daha önce) yer ve daha sonra öğleden sonra dersleri başlar.

Anne ve babalar için çocuklar okuldan eve döndüklerinde, onları akşam yemeğine kadar tatmin edecek sağlıklı atıştırmalıklar bulmak zor olabilir. Antalya Balıkevi olarak sizlere sunacağımız öneriler, bütçe dostu, hızlı ve kolay bir şekilde hazırlanabilmektedir.

Çocuğun yaşına ve okul sonrası rutinine bağlı olarak, ebeveynler çocuklarının öğlen ne yediğini her zaman kontrol edemeyebilir. Ama endişelenmeyin. Sizlere sunacağımız bilgiler ile çocukları tatmin edici ve besleyici bir akşam yemeğine yönlendirecek ve okul sonrası sağlıklı atıştırmalıkları onlara sevdireceksiniz.

Zamanlamayı belirleyin

Kendinizi çocuklarınızın yerine koyun ve hafta içi normal bir gündeki yemek öğünlerini takip ederek açlık durumunuzu tahmin edin. Öğle yemekleri ne zaman? Öğle yemeğinde ne ve ne kadar yiyorlar? Hiç öğle yemeğini atlarlar mı? Bu, çocuklarınızın eve geldiklerinde ne kadar acıkacaklarını anlamanıza yardımcı olacaktır.

Ayrıca normalde hangi saatlerde akşam yemeği yediğinizi düşünmelisiniz. Eve 3.15’te gelen ve açlık çeken bir çocuk, hazırlanılan atıştırmalıklarla 18.00’de oturulan akşam yemeğine kadar tok durabilir. Diğer taraftan ebeveynleri geç saatlere kadar çalışan bir çocuğun öğle yemeğinden itibaren hiçbir şey yemeden akşam 18.00’e kadar tok durmasını beklemek makul olmayabilir. Çocuklarınızın programlarını düşünün ve buna göre plan yapın.

Sağlıklı seçenekler listesi oluşturun

Daha sonra, çocuklarınızın atıştırma saatinde hangi atıştırmalıkları yemek isteyeceğini konuşun. Birlikte sağlıklı seçeneklerden oluşan bir liste oluşturun ve çeşitli taze meyve ve sebzeleri eklediğinizden emin olun. Bir dilim kek veya bazı patates cipsi yiyecekler yasaklanmamalı; ancak bu tür düşük besleyici atıştırmalıklar okul sonrası günlük menüde olmamalıdır.

Mümkünse çocuklarınızı markete götürün ve beslenme bilgileri etiketlerini okuyup ürünleri karşılaştırarak biraz zaman geçirin. Protein, lif, kalsiyum ve diğer önemli besin maddelerinin miktarlarına dikkat edin ve porsiyon boyutları hakkında bilgilendirici konuşmalarda bulunun. Birlikte şeker, yağ ve tuz oranı düşük atıştırmalıkları seçin. Sürece dahil olmak, çocukların sağlıklı yiyecek seçimleri yapmayı öğrenmelerini daha olası kılar.

Kolay ve sağlıklı atıştırmalık seçimleri yapın

pratik-atistirmalikler1

Çocukların, hatta gençlerin zor hazırlanan yemekleri istemelerini ve yapmalarını beklemeyin. Özellikle acıktıklarında bu çok rahatsız edici olabilmektedir. Çocuklar, kullanışlı olanı yemeye daha yatkındır. İşte sizler burada devreye giriyorsunuz. Sağlıklı atıştırmalıkları beslenme çantalarına veya sırt çantalarına koyarak veya evde görünür ve yemeye hazır hale getirerek kolayca istediğinizi yapabilirsiniz.

Okuldan sonra evdeyseniz, ballı meyve tabakları, ton balıklı proteini bol tostlar ve sağlıklı sandviçler yaparak günün tadını çocuklarınız ile birlikte çıkartabilirsiniz.

Daha büyük çocuklar genellikle kendi atıştırmalıklarını yapmayı severler. Bu nedenle malzemeleri ve tarifleri birkaç basit talimat ile onlara sunabilirsiniz.

Çocuğunuz okul sonrası bir programa veya bakıcının evine gidiyorsa, sağlıklı atıştırmalıkların servis edilip edilmediğini öğrenin. Ediliyorsa eğer, genellikle neler hazırlanmaktadır? Duyduklarınızdan hoşlanmıyorsanız, alternatifler önerin veya çocuğunuzun okuldan sonra yiyebileceği atıştırmalıklar hazırlayın. Paketlemesi kolay atıştırmalık seçenekleri arasında kuruyemiş karışımı, az şekerli tam tahıllı kurabiyeler, tam tahıllı simit veya kraker, taze veya kuru meyve dilimleri bulunur. Bunları çocuğunuzun damak zevkine göre seçim yaparak hazırlayabilirsiniz.

Peki çocuğunuz eve geldiğinde sağlıklı atıştırmalıklarınız yoksa ne yapmalısınız? Yine, en iyi strateji sağlıksız bir şeyi mutfak tezgahında veya buzdolabında bulundurmamaktır. Aç bir yetişkin gibi aç bir çocuk, muhtemelen en az direniş yolunu seçerek sağlıksız gıdalara yönelecektir.

Okul sonrası hazırlayabileceğiniz birkaç alternatif lezzet

Yoğurtlu Meyve Tabağı

Yoğurt protein değerleri açısından her yaş grubunun tüketmesi gereken besinlerin başında gelmektedir. Genellikle yemeklerin yanında tüketilen bu sağlıklı lezzet, çocuklarınızın okul sonrası kazınan mideleri için birebirdir.

Diğer taraftan çocuklar yemeklerde ve atıştırmalıklarda renk oyunlarını oldukça severler. İçerisinde mevsim meyvelerinin bulunduğu harika bir yoğurtlu meyve tabağı, her çocuğun ilgisini çekecektir. Çocuğunuzun damak tadına göre hazırladığınız sağlıklı atıştırmalıklardan biri olan meyve tabağına, yine oldukça sağlıklı bir besin olan bal dahil edebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece bal ile üstünü süslemek olacak.

Humus

saglikli-atistirmalikler

Ev yapımı humus sosu, fıstık ezmesine harika bir alternatif oluşturan, protein açısından zengin bir sostur. Dilimlenmiş ekmek ve pide üçgenlerinin üzerine sürebilir veya uzun boyutlarda kesilmiş sebzeleri batırmak için kullanabilirsiniz. Bu tarif, okuldan sonra doyurucu ve besleyici bir öğün için yeterli besin değerlerini sağlar; ayrıca biraz fazla yaparak siz de keyfini çıkartabilirsiniz.

Ballı ve sütlü kurabiye kasesi

Bal ve süt her çocuğun mutlaka tüketmesi gereken ve uzmanların sıklıkla tavsiye ettiği sağlıklı aynı zamanda besleyici besinlerdir. Süt sevmeyen çocukların dahi oldukça sevdiği ballı ve sütlü kurabiye kasesi, okul sonrası hazırlanabilecek enfes atıştırmalıklardandır.

Öncelikle size tavsiyemiz, çocukların ve yetişkinlerin sevdiği ortak yiyeceklerden biri olan kurabiye üzerine olacaktır. Kurabiye, pişirildikten sonra soğutucu da uzun süre saklanabilecek ve ilk günkü tazeliği ile kalabilecek bir yapıya sahiptir. Zamanı tasarruflu kullanmak ve çocuğunuz ile geçireceğiniz kıymetli saatleri değerlendirmek adına bu püf noktamızı düşünebilirsiniz.

Diğer taraftan ballı ve sütlü kurabiye kasesi için yapmanız gerekenler sadece; ılık ballı süte önceden hazırladığınız kurabiyeleri dahil etmek olacak. Ve artık önceden hazırlamış olduğunuz hazır kurabiyelerinizin size sağladığı zaman diliminin keyfini çocuklarınız ile çıkartabilirsiniz.

Antalya Balıkevi ailesi olarak, en kıymetli varlıklarımız olan çocuklarımızın sağlığını önemsiyor ve bu konuya hassasiyetle yaklaşıyoruz. Günlük olarak tedarik ettiğimiz balıklar ve taze deniz mahsulleriyle; her zaman taze ve sağlıklı ürünler tadabilmeleri adına, kaliteden asla ödün vermiyoruz. Restoranımızda ailece huzurlu ve keyifli saatler geçirebilir, kendinizi ve çocuklarınızı muhteşem lezzetlerimize güvenle teslim edebilirsiniz.

Yorum Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir