sağlıklı beslenme yolları

Sağlığınızı canlandırmak, vücudunuzun görünüşünü değiştirmek ve sağlıklı beslenmek istiyorsanız, sağlıklı beslenme rutininize daha yakından bakmanın zamanı geldi. Çoğu insan sağlıklı beslenmenin gerçekte ne anlama geldiğine dair hiçbir fikre sahip değildir. Günümüzde maalesef yeni gıda fikirleri ve diyet trendleri kafamızı çelişkiler ve yanlış bilgilerle doldurabilmektedir.

Sağlıklı beslenmede kaçınmanız gereken 7 hata

Antalya Balıkevi ailesi olarak sağlıklı beslenme adına yapılan hatalardan kaçınabilmeniz için bilgili bir tüketici olmanıza yardımcı olmak istiyoruz. Aşağıda bulunan 7 hatayı dikkatlice gözden geçirin; böylece beslenme adına yapılan hataları görebilir ve yalnızca vücudunuzun gelişmesine yardımcı olacak tavsiyelere uyabilirsiniz.

Peki bu hatalardan kaçını yapıyorsunuz?

Kahvaltıyı Atlama

Kahvaltının gerçekten günün en önemli öğünü olmasının birçok nedeni vardır; ancak en önemli neden genellikle gözden kaçırılır. Sabahları vücudunuzu beslediğiniz şey, günün ilerleyen saatlerinde karşılaştığınız (veya karşılaşmayacağınız) yiyecek isteklerini belirleyecektir. Sağlıklı beslenmek bu durumda oldukça önemlidir.

Öğleden sonra veya akşam yeme isteğinin kurbanıysanız, vücudunuzun sabah besinlerini kaçırma olasılığı çok yüksektir.

Çok Yemek Yemek

Çok fazla kalori tüketmek, yetişkinlerin üçte birinin aşırı kilolu olmasının ana nedenlerinden biridir. Bu doğru ve araştırmalarla kanıtlanmış gerçek bir bilgidir.

Bununla birlikte, sorun kısmen devam etmektedir; çünkü çoğu insan ne kadar yiyebileceğinin aslında çok fazla farkında değildir. İnsanlar doyana kadar yemek yerler. Nispeten sağlıklı bir diyet ve tipik bir hareketsiz yaşam tarzıyla, 21-40 yaşlarındaki ortalama bir erkeğin günde 2.400 kaloriyi aşmaması ve aynı yaştaki bir kadının günde 2.000 kaloriyi geçmemesi gerekir.

Çok Az Yemek

Az önce insanların çok fazla kalori aldıklarını ve farkında olmadan çok fazla yemek yediklerini söyledik. Bu doğru bir bilgi, ancak bazı insanlar yemek yeme konusunda tam tersi bir durum sergileyerek aşırıya kaçar ve aşırı kısıtlı bir diyet uygular. Sihirli bir şekilde yağ yakmak için günde 500 kalori daha az yemenizi söyleyen hatalı söylemlere ve iddialara kanmayın. Vücudunuz bir matematik denklemi değildir.

Çok az yerseniz, vücudunuz “koruma” moduna geçer; yani mümkün olduğu kadar enerjiyi korumaya çalışır. Metabolizmanız depolanacak, yağsız kütleniz düşecek ve vücut yağınız aynı kalacak (hatta artacak!).

saglikli beslenme hatalari

Vitaminlere ve Takviyelere Güvenmek

Tv reklamları, günde bir tablette tüm vitaminlerinizin %100’ünü sağlayan yeni vitamin formülasyonlarının bulunduğunu bizlere göstermektedir. Peki buna inanmalı mıyız?

Belki takviyelerin gerçek besleyici yiyeceklerin yerini tutmadığını biliyorsunuzdur; ancak kendinizi hiç “Bugün çok iyi yemediğimi biliyorum ama en azından vitaminlerimi aldım!” diye düşünürken buldunuz mu?

Bazı vitaminler ve diğer birçok mikro besin hap formunda yeterince emilemez ve haplarda bulunan dozajlar tüm gıda çeşidine eşit değildir. (Reklamlar veya ambalaj bilgisi ne söylerse söylesin).

Ek olarak; pek çok besin gıdası, çoğu geleneksel vitamin takviyesiyle asla alamayacağımız geniş bir vitamin yelpazesi sunar. Örneğin, domates pişirmek, kanser ve kalp hastalıklarıyla savaşan güçlü bir antioksidan olan likopen salgılar. Sentetikler lehine gerçek yiyecekleri atlıyorsanız, sağlığınıza erişmenin faydalı bir yolu yoktur.

Günde Küçük Öğünler Yemek

Günde 6 veya daha fazla küçük öğün yemenin, metabolizmanızı çalıştırdığını, yağ yaktığını, tok hissetmenizi sağladığını muhtemelen duymuşsunuzdur. Doğruyu söylemek gerekirse, bir zamanlar bu sağlıklı yeme hatasına bizlerde düşmüşüzdür.

Son araştırmalar, daha küçük, daha sık yemek yemenin bazı insanlar için işe yaradığını göstermiştir; ancak bu durum genellikle başka insanların kilo almasına neden olabilir.

Aynı Yemekleri Tekrar Tekrar Yemek

Sağlıklı beslenmek söz konusu olduğunda, yiyecek çeşitliliği önemli bir unsurdur. Market alışverişini ve yemek hazırlamayı olabildiğince kolay hale getirmelisiniz. Sağlıklı yiyecekler yemek size çok önemli iki şey katar; birincisi, besin gereksinimlerinizin karşılanmasını sağlar ve böylece vitamin takviyelerine veda edebilirsiniz. İkincisi, çeşitlilik, sindiriminizi tahrip edebilecek ve anında yağ depolamaya yol açabilecek zararlı gıda intoleransları geliştirme olasılığını azaltmaya yardımcı olur.

Arabada Yemek

Yetişkinler tarafından yenen yemeklerin %20’sinin arabada olduğunu biliyor muydunuz? Sizde bu istatistiğe katkıda bulunuyor musunuz? Birkaç nedenden dolayı arabanızda yemek yemenin ideal olmaktan uzak olması muhtemelen şaşırtıcı değildir. Birincisi, arabanızda yemek yiyorsanız, bir Fast Food restoranından paketli bir yemek yeme olasılığınız daha yüksektir. Bu asla sağlıklı bir seçenek değildir.

İkincisi, araba sürerken yemek yemek, dikkatli yemek yemenin tam tersidir. Yemeğinize değil yola odaklanıyorsunuz. Araştırmalar dikkatimiz dağıldığında aşırı yemek yeme olasılığımızın daha yüksek olduğunu gösteriyor.

Sağlıklı beslenmek için yapmanız gereken adımlar

saglikli beslenme önerileri

  • Her güne büyük bir bardak su içerek başlayın ve kahvaltıda mutlaka bir şeyler yiyin.
  • Her çeşit protein içeren bir kahvaltı yapın.
  • Yediğiniz ve içtiğiniz her şeyi 3-4 gün günlüğe kaydedin ve fazla mı yoksa az mı yiyorsunuz belirleyin.
  • Her öğünde mutlaka brokoli, havuç gibi sağlıklı sebzeler yiyin.
  • Önümüzdeki 4 hafta boyunca her hafta yeni bir sebze deneyin.
  • Her öğünü yerken oturarak yiyin.
  • Her öğünü yemek için en az 20 dakika ayırın.
  • Egzersizden hemen sonra yiyebileceğiniz sağlıklı ve taşınabilir bir atıştırmalık bulundurun.
  • Her lokmayı 10 kez çiğneyin.
  • Yediğiniz her meyve için bir de sebze yiyin.
  • Bir hafta boyunca, her yemekten önce ve sonra nasıl hissettiğinizi not alın.
  • Bu ay her hafta yeni bir sağlıklı öğünün nasıl hazırlanacağını öğrenin.
  • Egzersiz yapmadan önce küçük porsiyonlarda farklı yiyecekler yemeyi deneyin. Antrenmanınız sırasında hangisinin size en iyi enerjiyi verdiğini görün.
  • Dikkatinizi dağıtmadan yiyin. (Örneğin; TV, bilgisayar, telefon vb.) Böylece gerçekte ne ve ne kadar yediğinize dikkat edin.
  • Bu hafta için bir akşam yemeği planı oluşturun.
  • Bu ay herhangi bir şekerli içecek almamaya çalışın.

Bugün ve diğer günlerde hangi sağlıklı yeme adımını atacaksınız? Antalya Balıkevi sosyal medya hesaplarından bize bildirin. Hep birlikte daha sağlıklı bir yaşam için adım atalım. 

Leave a Reply

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *